En ny karriär

Kaos på pas. Kan semlorna varit en bidragande orsak? Jag tror faktiskt så. Iallfall efter att tillbringat 5 timmar i kassan en dag som denna och sålt semlor till nästan varenda kund. Det var nämligen så att Mössebergsbagar'n stod i butiken och bakade semlor som såldes för tio kronor styck.
Pensionärerna var såklart värst. Det går inte att ta fel på den lysande blicken, när de kommer med sina vita påsar innehållandes dessa flötiga kaloribombar, att detta det är lycka.
En kär vän till mig påstod att mössebergsbagar'n säljer 2000 semlor om dagen under säsongen. Det är ju helt sjukt!
Jag måste väl erkänna att jag har dragit mitt strå till stacken och käkat en. Ja vet, lite tidigt är det men jag får skylla på att jag har ju faktiskt väntat två år. Så har jag tränat ordentligen med.

Imorgon har jag tänkt att börja min rullskidorkarriär. Minst sagt spännande! Och skoj! Jag "testade" lite nere i källare förut, kände på grejerna liksom. Balansen fanns där, så jag är hoppfull!


Kommentarer
Postat av: Frey

Linnea. Du får tänka på att jag förutom lat, även är obotligt snål och principfast...

2009-01-16 @ 21:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback