2008, så var det

Först var det varma dagar, Sydney, Bondi Beach, Technicolor och Scubar. Det byttes ganska snabbt till regn och massor av jobb på Limitless. Slappa dagar på Fiji för att senare träffa "the love of our lives" Mitch på surfcamp. Backpackersliv ut med hela östkusten i tre månader. No worries och Whatever blev standarduttryck. Sol, sol, sol! Bilsemester i outbacken för att sedan säga hej då till underbara Australien och mina drömmars stad Sydney. Ett stopp i Hong Kong och sen var vi hemma i Sverige igen. Konstigt är nog det bästa ord som beskriver känslan att komma hem.
Det blev en mysig svensk sommar. Beachvolly med grabbarna, sommarfester, Winnerbäck, besök av Västerviksbrudarna och annat som hör sommaren till. 
O-ringen var underbart med vänner, bra väder, fin terräng och 6e!
Så kräftskivan, utan tvekan årets fest!  Sensommar med lite orientering och framför allt Coldplaykonsert.
Det blev höst och det blev mindre och mindre jobb. Jag försökte mig på att vara seriös med att plugga upp lite betyg men det gick sådär. Flygledartester. Längtan bort.
Weekend med Marika till sthlm för att träffa Calle och Erik. Borlänge med Jonas. Fun, Fun, Fun. November bara flög förbi och december as well.
När vi nu lämnat 2008 har jag kommit ett bit längre ifrån min Australienresan, som alltid kommer förbi mitt livsäventyr och jag kommer alltid att tjata om det. Visst att jag var trött på stan innan jag åkte men det är verkligen ingenting mot vad det är när man har fått smak på annat. Därför är jag förvånad och glad att detta halvår gått så fort som det gjort.

Hur tillbringade jag då sista dagen på 2008?

Marika och jag steg upp tidigt för att ta en kall nyårsridtur. Därefter var det dags att förbereda för kvällen och vila lite innan vi fixade oss nyårsfina. Prick kl,19 var alla gäster här och det blev en trevlig kväll med mat, spel och singstar. Efter tre somnade vi allihopa i en hög vid tv tittande på Hitta Nemo. 






2009. Ett år som, just nu, känns som det kan leda var som helst. Jag vill iväg, Irland/England? Kanada? Kanske blir det plugg, men vad och var? Jag kan fundera mig helt galen på allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback