Genvägar, muskelvärk och heta liftvakter

Oj vad veckan i Sälen gick fort.

Jag blev som sagt hämtad av Marika i måndags morses, med i bilen var också hennes lillebror Rikard och hans kompis Erik. Redan innan min packning var Alfan precis smockfull så killarna fick sitta med ett berg emellan sig i baksätet. Vi begav oss.
Det flöt på bra, Marika och jag satt och tjatade, lyssnade på musik och sjöng. Vi kom till Mariestad och sen fortsatte vi längre och längre. Efter ett tag funderade vi lite på om inte vägen mot Kristineham borde komma snart. Fortsatte längre. Skyltarna visade mot Laxå och Hallseberg, vi började fundera lite på den svenska geografin. När vi sedan bara hade 3mil kvar till Örebro svalde vi stoltheten och ringde min far. Och ja, vi hade kört fel.
 I efterhand har jag fått reda på att min käre far alltid pratar i högtalaren när han sitter på sitt kontor och just vid det tillfället när jag ringde så var några av hans kollegor inne hos honom. Skulle kunna tro att det var dagens skämt på Volvo IT den dagen, men vi bjuder på det! 
 

Tillslut (efter att ha testat nyckeln i huset bredvid..) kom vi fram till huset och kunde lasta ur.
De första två dagarna hyrde Marika och jag snowboard. Jag måste erkänna att det kan vara bland det svåraste jag någonsin testat på. Så mycket som jag kravla i snön gjorde jag nog inte ens när jag lärde mig åka skidor. Svanskotan fick en riktigt smäll. Alla muskler i kroppen skrek. Vi höll oss en del i barnbacken, passade oss rätt bra för där stod de hetaste liftvakter.
  
 

Jag längtade sjukt mycket efter mina skidor som kom upp med mina föräldrar, lillasyster Manda och hennes kompis Cissi på onsdags kvällen. Sen blev det åka av!
 

Vi hann med testa after ski i både Hundfjället, Tandådalen och Lindvallen. Lindvallen var helt klart bäst!
Fredagen bjöd på utgång till HC med Carro som vi träffade i Australien. Vi har inte träffats på nästan ett år så det var riktigt skoj! Mycket dans och stim!
 

Ja, det var veckan i korthet. Helt perfekt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt awesome vart det! favorit i repris 2010!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback