Sunday, beautiful Sunday

En söndag när den är som bäst. Blir väckt av väckarklockan lite för tidigt, en tallrik gröt och på med orienteringskläderna. Samling med klubben och hoppar in i bilarna för att åka mot tävlingen. Oftast brukar det vara cirka en timmes resa, alltså en timmes mycket skön tupplur (inte för att jag brukar somna när jag åker bil/buss).  Väl framme träffar man på alla trevliga kompisar och skvallrar lite innan det är dags att ge sig iväg ut i skogen. Ja, i skogen kan det vara allt ifrån ren glädje till ett helvete. Hur som helst är det gött att komma i mål, ta en dusch, käka en macka för att sedan "hänga" på TC innan det är dags för resan hem. Då är alla helt slut och det brukar ta en kilometer eller så innan alla i baksätet sover!

Det har inte varit många sådana söndagar senaste året, men idag var det en bra en. DM-stafett. Carro, Kajsa och jag sprang ihop. Ja vi gjorde det riktigt bra till och med! Vinst blev det och såååå kul var det!


Annars har det varit Tinis för hela slanten den här helgen. Så trevligt så! I fredags efter en sjukt stressig dag på jobbet hade vi myskväll och igår begav vi oss till Skövde för syrran och Jesper ställde till med fest. Vi raggade med oss Frey dit också. Så skoj! Har bara pratat med honom som hastigast sen jag kom hem! Det verkade som gädjen var ömsesidig. Han fick ju trots allt träffa sin "maffia". Gurra hittade också dit så det var nästan som in the old days,



Sweet dreams!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback