1okt 2007 " varm dag=beachen. Manly helt lovely"

håller på att deppa ihop lite grann. Det är så otroligt många som ger sig iväg på sina livsäventyr. Precis som jag gjorde för ett år sedan. Allihopa har destinationen Australien inplanerad för en längre eller kortare tid. Och det är något som jag är så avundsjuk på! Det är så otorligt kul att kunna hjälpa till och ge massa tips om allt som ska ses eller undvikas. Men God, vad jag längtar tillbaka! En sak som jag verkligen hoppas att alla har med sig är en resedagbok. Själv hade jag väl inte riktigt den tanken först men så dök Karin upp med en som avskedspresent. Kan helt klart säga att den är just nu det mest värdefulla jag äger! Där står det allt ifrån en mening till en hel sida om VARJE dag under hela resan. Den har blivit lite av en drog för mig såhär i efterhand. Läser lite i den varje dag. Så mycket känslor som kommer fram. Gråt blandat med skratt medan jag minns de underbara dagarna.




Så måste jag berätta en liten kul grej. Mamma och pappa är nu på föräldrarmöte för min lillasyster. Det började vid halv sju och vid tio över sex, då det började bli lite bråttom, hade pappa fortfarande inte kommit hem. Mamma som var lite smått irriterad försökte få tag på honom men inget svar. Tillslut svänger bilen in på gården. Pappa kommer in med ett leende från öra till öra bärande på en ukulele(!). Mamma avger värdens suck och bara blänger på honom. Det var såå kul!

Nu har jag fixat ny musik att ha i öronen så nu bär det av på en joggingtur!

Kommentarer
Postat av: marika

Åhh hur guld är inte boken eller!? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback