Fotboll och potatisfestival

Då har jag klarat av mitt livs första potatisfestival. Och det gick galant. Marika och jag tog the White Pearl 2 till Alingsås, när vi kom in i stan undrade vi dock varför alla kollade så konstigt på oss. Sen slog det oss, flaggan! Dagen till ära hade vi nämligen pyntat bilen med en sådandär flagga man sätter fast i rutan. Efter lite förchill hos Totte gick vi ner till öltältet på torget. Massor av folk så det var riktig go stämning! Höjdpunkten var helt klart när Spanien gör 2-1 målet,

Målet görs.
Hela tältet svär, skriker och hytter med nävarna.
När jag vänder emot Marika ser jag att hon hoppar på stället med händerna upp i luften och jublar.
Jag: (skriker) Vad gör du?
Marika: Mäh det blev ju mål!!!
Förmodligen ger jag henne en något upprörd blick.
Marika: Vaddå?!
Jag: Det var ju Spanien som gjorde mål ju!!!
Sen var det någon som ville sjunka genom jorden....

Vi blev kvar i tältet resten av kvällen. Umgicks med Totte, Hedlund och Marikas kusiner Anders, Markus och Kalle.
Innan vi begav oss hemmåt idag blev det en Latte på stan med Anders, Markus och hans tjej. Under helgen sprang vi på både Carlborg och Ludde som vi gjorde Whitsundaysseglingen med! Skoj!

   

Bra helg!


Kommentarer
Postat av: marika

hahahHA väldigt roligt!;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback