Pärlan är sjuk

Ledig idag. Iallafall ifrån jobb, hade dessto mer annat på schemat. Första träffen i Svenska A på lärcenter, kändes konstigt att sitta i skolbänken igen. Visserligen kommer det nog inte bli så mycket av det utan jag gör det mesta hemma. Är peppad på att plugga lite igen. Jag fick dock ett litet sammanbrott när jag såg en mycket välkänd bokpärm liggande på katedern och senare fick jag bekräftelsen att "Den levande litteraturen" ÄR en av kursböckerna. Den boken är så tråkig! Ja, rent utsagt hemsk!
När "skoldagen" var slut bar det av till city och lunch med Ludde, som åker ifrån mig imorgon! Så mitt i maten ringer ett gbg-nummer. Det var en grabb ifrån Chalmers som meddelade mig att jag hade kommit in som reserv på Teknisk Matematik som jag sökt. Trots att det nästan sved lite tackade nej, jag vill ju trots allt helst in på läkare.

Min pärla mår inte så bra. Hon hoppar, brummar och vill inte starta ibland. Helt weird! Tror att jag ringde far tre gånger under resan till stan bara för att försäkra mig om att hon inte skulle sprängas eller liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback