I väntan på hösten

Känns som hösten är på väg och det gillar jag. Hur sjukt är det inte att längta efter hösten? Om sanningen ska fram har jag längtat ända sedan maj. Sista dagarna i Sydney var riktigt fina höstdagar, så mys. Var nog lite för mycket inne i hösttänket då jag hade på mig alldeles alldeles för mycket kläder under min joggingtur. Ja, det var verkligen joggingtur. Inte en rush så långt ögat kunde nå faktiskt.
Jobb på Tranan. Plocka lite varor. Lyssna på radio. Dricka lite kaffe. Prata med kunderna. Trevligt. Mor och far stormade in. Pappa var ytterst bekymrad över att Marika hade ringt och frågat efter mig och inte vetat att jag jobbade. Vi har ju alltid stenkoll på varandra påstod han. Förstår inte varför;)

För er som inte vet är det 15augusti imorgon. 15augusti 2007 var en dag då det hände bra grejer! Första grejen är att jag blev körkortsägare, har ju gått fint trots att 9 av de 12 månaderna spenderats på vänster sidan. Andra grejen finns bara kvar i minnet. Så morgondagen har nog ingen chans att slå det. Men jag ska träffa Ludde och han är bra! Har träffat honom alldels för lite den här sommaren! 




Så är det dags för att göra den vanliga borsta tänderna proceduren, vilket innebär att springa runt i hela huset som en liten blå för att hitta tandborsten. Jag fattar inte hur svårt det kan vara att bara ställa tillbaka den i badrumsskåpet? men icke! Jag är lite förvirrade nuförtiden. Och imorgon kommer det vara en bad-hair-day. För trött för att föna håret som fortfarande är lite blött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback