Min fantastiska STUDENTDAG!

Snart är det en hel veckan sedan jag upplevde den absolut bästa dagen i mitt liv.
Min STUDENTDAG!

Cirkusen började redan kl.05.00, med att jag gjorde mej i ordning o få med ALLA grejer (d va hur mkt som helst).
Kl. 07.00 startade Champangefrullen hos Ola, vi gav varandra blommor, drack champange o skrev i mössorna. Mösskrivandet blev i d närmast kaosartat men på ngt otroligt sätt lyckades jag att få alla namnen i min =)

image47image48 












Det bar av till skolan, väl där försökte jag o Marika att leta reda på alla tjejekompisar som vi skull hänga blommor på. Sedan blev det klassfotografering o avtåg mot Odenhallen. Vårt intåg i Odenhallen blev så himla bra med våra heliumballonger o konfettiregn! Efter två timmar med jättebra musik, mösspåtagning, ett kul tal av rektorn o
stipendiumutdelning sjöng vi Den blomstertid nu kommer o sen var det dags att springa ut!   

image49image50











Nu började det bli riktigt varmt ute o min familj var framme o hällde i mej vatten. Tillbaka i skolan fick vi hamburgare o klass NV3e samlades för sista gången i ett klassrum, A506. Vår mentor Eva höll ett litet tal o tackade oss, sen tackade vi Eva o hon fick en väldigt fin vas med texten NVe 2004-2007.
Sen var det dags för kortegen!
Vi hade en Bond-vagn med Visman o vår Ållympadpokal längst fram. Eva fick på sig en blå tajt kort klänning o hennes man såg faktiskt ut som en Bond. Hela vägen ner mot torget skrek vi som in i tusan. Jag o Marika klarade oss väldigt länge ifrån att dra vagnen, men tillslut kom de andra på oss. Då sätter de mig o marika att dra på samma sida medan två starka killar drar på andra sida, vilket får till följd att vi nästan kraschar in i en parkerad bil....

image51image52












Väl framme på torget var jag hur varm som helst! Som tur var fick jag stå i skuggan där vid Kappahl.
Tack så mycket alla som kom o gratulerade mig!!!
När nacken nästan gått av o magen var alldeles blöt av svett var det dags att hoppa upp på traktorvagnen. Skumpan korkades upp igen o Peps Perssons Oh boy dunkade i högtalarna.

image54image53
När vi hade hoppat färdigt på flaket, väntade släkten. Jag o kusinen Jonas i TE3 firades tillsammans i Kvarnen. Jag kastade mig över maten direkt för jag var hur hungrig som helst! Efter maten var det presentöppning o sedan lite tårta innan jag skyndade mig hem för att duscha.

image55image56
Studentkvällen började hos Jonne.
Jag kom dit vid åtta-tiden då var redan ganska många där plus Jonnes släkt. Det var en riktigt mysig förfest med trubadur. Det kändes ganska hemskt o några tårar kom allt. Vi hade riktigt roligt.
Jag njöt av sista kvällen med min UNDERBARA klasskompiar. Ni har verkligen förgyllt mitt liv de här tre åren.
Jag kommer sakna er så himla mycket!!!

image57image60
image59image58
image61image62


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback