verkligen fångad av en stormvind

Det har ju inte blåst lite idag precis!
Sen någon månad tillbaka var det bestämt att jag och pappa skulle hålla i Giffarnas långdistansträning idag, här i Broddetorp. Då ja satt och tittade ut genom fönstret och åt frukost var ja vääääldigt tveksam om det skulle komma några. Att poängtera är att förra gången vi skulle ha träningen så fick vi ställa in p.g.a av snöstorm. Så med dåliga odds höll vi ändå tummarna på att det skulle dyka upp träningssugna, även fast det öste ner regn och blåste som tusan. Men det kom många och helt plötsligt slutade det att regna, så vi gav oss iväg. Jag kan erkänna att ja tyckte d var ganska så läskigt, och kanske inte så jättesmart egentligen...Första hälften gick jättebra då vi hade med vind och sprang i skogen, men sista tre km så var det, ja va ska man säga, skitjobbigt! Helt plötsligt kom det en vindpust och jag nästan åkte baklänges istället för att komma frammåt. Men tillslut  efter 70 minuter och 12km så var dagens träningspass över =)

När ja kom hem så var ja ju ganska så hunrig och d är faktiskt inte så konstigt. Mamma stod vid spisen och grejsade med maten, sen gick strömmen. Jag höll på att gå under!! Tillslut tog vi fram stormköket för att kunnan koka potatis och göra sås =).

Igår kväll var det spelkväll hos Nona. Vi var tio tjejer som träffades och käkade snacks och spelade spel. Jag som har mitt barnsinne kvar och vinnarinstinkt verkligen ääääääälskar att spela spel, så jag var i himmelriket=) Först värmde jag, Marika och Anna B upp med A-Ö (tror jag att det hette) jättekul spel! när de andra hade hittat fram, d hade bara kört lite fel! hahaha, så fortsatte vi med "med andra ord". Jag, Lovisa och Sandra började väldigt starkt och tog stor ledningn, men sen någon gång på mitten hände det ngt.....=P Efter det blev det "Pictonary" d gick väl inte så bra d heller....
Sen körde vi "Maffian" ganska så länge, hahaha d va kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback