tårarna rinner

Igår var en hemsk dag. På morgonen åkte hela familjen till stallet och gjorde iordning vår lilla söta Flippan. Vi hade tid på hästkliniken i Skara klockan 10, som alltid var Flippan jätteduktig.  Veterinären kollade på hennes ben och dde röntgade henne. Så kom bekräftelsen som vi inte ville ha, hon kommer inte att bli bra. Hon har inte jättejätteont men hon kommer inte kunna göra ngt annat än att gå i hagen. Sen lyssnade jag inte längre, resten har mamma och pappa koll på. Jag vill bara därifrån, usch vad jobbigt det var!!!

Jag och Marika hade bestämt sen länge att vi skulle ta en tripp till gbg. Det var skönt att komma hemifrån. Vi kikade i lite affärer men ingen av oss var på sådär jätte mellandagsrea-humör, så vi hoppade på 3:ans spårvagn och letade oss fram till Marikas kusin Kalles lägenhet. Vi hittade faktiskt dit väldigt snabbt och lätt. Efter att ha skrivit inköpslista gav vi oss iväg på mataffärsjakt, en sväng in på netto och vi förstod att nee d var inget för oss. Tillslut hittade vi en hemköp-affär, där inne snurrade vi runt i (jag skämtar inte) 60min och folk började kolla lite snett på oss. Väl hemma i lägenheten satte vi igång med vår trerätters festmåltid med tillhörande vin!


Råvaror        marika                                                    

Då vi var helt proppmätta efter varmrätten vilade vi våra magar medan vi kollade vi för andra gången på filmen "Just friends", den här gången lyckades vi hålla oss vakna!!! Filmen kan jag bara rekomendera att ta en titt på. Efter att ha spelat Backgammon och tryckt i oss efterrätten så kröp vi ner i sängen.

Idag har vi verkligen slitit!!!
Poängen med hela göteborgstrippen var att vi skulle storstäda lägenheten. Vi var uppe med tuppen för att slänga in tvätt i tvättmaskinen, sen var vi i fullgång ända till kvällen. Vi damma, tvätta fönster, skura golv, dammsög, tvättaoch hela kittet. Mitt på dagen, då vi var i fasen då det ser ut som man har stökat ner inte städat och kände oss helsunkiga, gick vi och hämtade en pizza. Efter lite energi gick det ganska bra igen och tillslut var det klart. Det blev jättefint!!!
linnea tvättar          rödlök



Tack Marika för att du fick mej att glömma av att jag var ledsen. En crazy Linnéa-Marika-kväll/dag var precis vad jag behövde.

Kommentarer
Postat av: marika

haha, shit va hett asså! ;)

2006-12-29 @ 21:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback