grå, trist och dyster

Ingen skola för mig idag.

Istället tillbringade jag förmidda'n gråtandes i en kyrka. Sa Hej då! till min gammel mormor som lämnade detta livet och tog sig vidare. Usch vad jobbigt det var!
Konstigt kändes det med, för jag var jätteledsen men ändå kändes det bra på något sätt.
Hon var ju gammal, 93år och 8månader. De sista åren var hon väldigt förvirrad. De gångerna jag var med mamma och hälsade på henne fick jag presentera mig:
- Hej mormor Märta! Jag är Linnéa, Evas dotter.
- Jaha vad roligt att se dig! Vad stor du blivit
Vi sitter och pratar några minuter, sedan böjer sig mormor Märta fram mot mamma och viskar
- Jag måste bara fråga vem är det där? och nickar miot mig.

Vädret gjorde mig ju inte på bättre humör precis, regnet bara öste ner och det blåste som tusan.

Ikväll är det GIF-fest!
Vi ska käka julmat så ska the Giffers spela, hehe de blir nog kul=)

Nu ska jag kolla på Julkalendern=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback