en god jul

På julaftonsmorgonen vaknade jag illa nog utav väckarklockan. Nästan drog upp syrran ur sängen så vi kunde käka julskinkesmörgås och öppna julklapparna som tomten lämnat vid granen. Vi tog ut hästarna på en mysig julaftonsridtur, för att få den där speciella julstämmningen så hade vi såklart pyntat pållarna med lite glitter.
Så for hela familjen Hoffman till farmor Daisy för att äta lunch. Där var några kusiner och vi käkade massaor utav julmat. Jag smakade på ål(!) men det var väldigt gott, smakade typ som rökt makrill. Det var väldigt intressant när alla 14 skulle ner i soffan för att kolla på Kalle Anka, men det gick det med!!!
Efter Kalle åkte vi hem och hade julklappsutdelning.
Av Olivia har nog tröttnat på att jag lånar henne handväska hela tiden för jag fick en egen av henne.
Jag fick längdskidvantar, det var väldigt bra eftersom jag dragit av ett finger på mina gamla=P
Av Marika fick jag Roxettes samlingsalbum, helt kalasbra!!!!
så fick jag massor av andra bra grejer med.
Jo, jag får ju inte glömma min polar pulsklocka =D
Superduperkalasbra!!!
Sen var det dags för dagens andra omgång med julmat! Efter maten tog vi en välbehövd famlijepromenad.

Säger bara usch vad mkt man käka de här dagarna, och som om det inte skulle räcka med det, jag har ju typ ätit en årsförbrukning med choklad också!!!

Halv tolv var det midnattsmässa i kyrkan, Krisse var med och sjöng. Det var jättefint, hon är så duktig!!!

Ner i kyrkan träffade jag både Tinis och Annie med, så vi kunde säga God Jul till varandra ordentligt =)
Det var en väldigt lyckad julafton som jag ska ta med mej i minnet, eftersom nästa år blir det annorlunda julfirande i Australien.

Idag är det den klassiska lutfiskätardagen!!!
Även den här dagen började tidigt då pappa väckte mig så att jag skulle käka frukost. Sen drog jag och pappa en repa så jag kunde testa pulsklockan. Efter att ha joggat runt i lite styvt 60min så kändes det lite bättre trots all julmat. Jag fick sådär läskigt ont i smalbenet/vaden igen, det verkar inte så bra.....
Min morbror och hans tjej kom till lunch och vi bytte julklappar och käkade lutfirre. Det är sååååå gott!!!!!

Hoppas att alla som ska ut och rumla runt i kväll får riktigt kul!!!
För mej händer det dock inte så mkt mer än att jag ska till morbror och käka julmat (igen)


Kommentarer
Postat av: Rascha

Sammanträffande! Jag fick också pulsklocka!

2006-12-26 @ 17:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback